13: Μη ξαναζείς με τη φαντασία σου ξανά και ξανά τα αρνητικά γεγονότα ή σχόλια


Κατερίνα Τσεμπερλίδου


Από το άρθρο 60 + 1

Αναδημοσίευση από το www.tsemperlidou.gr


Γίνεται ένα μπαμ! Είσαι παρών και φέρνεις ξανά και ξανά στο μυαλό σου το ατύχημα. Μαθαίνεις ότι ένας πελάτης έχει κάνει ένα δυσάρεστο σχόλιο για τις ικανότητές σου και δε σταματάς να σκέφτεσαι το σχόλιο. Σε προσβάλλει ένας φίλος ή ένας συνάδελφος και κολλά πάνω στη δυσάρεστη φράση της προσβολής. Πας στην τράπεζα για μια δουλειά, έχει ατέλειωτη ουρά, ιδρώνεις μέχρι να τελειώσεις και μετά όλη μέρα θυμάσαι την ουρά και τη σχολιάζεις στους άλλους. Λες μια φράση και είναι η απόλυτη γκάφα.

Το σοφό ανέκδοτο του γρύλλου το ξέρουμε όλοι. Για έναν άνθρωπο που έπαθε λάστιχο στην ερημιά και ανακάλυψε πως δεν είχε μαζί τον γρύλλο για να σηκώσει το αυτοκίνητο και να αλλάξει το λάστιχο. Ευτυχώς είδε από μακριά ένα φως και άρχισε να περπατάει προς το άγνωστο σπίτι για να ζητήσει ένα γρύλλο. Στο δρόμο σκεφτόταν τον υποτιθέμενο διάλογο με τον ιδιοκτήτη του σπιτιού (θα του πω και θα μου πει). Αλλά με το μυαλό του έφτιαχνε όλο αρνητικές απαντήσεις που θα του έδινε ο ιδιοκτήτης («και ποιος είσαι;», «και πού σε ξέρω;», «και γιατί να σε πιστέψω;», «κι αν είσαι κλέφτης;»), ώσπου στο τέλος, μόλις ο ιδιοκτήτης άνοιξε την πόρτα, ο φουντωμένος από τις σκέψεις του άνθρωπος του είπε: «Άει στο διάολο και συ και ο γρύλλος σου!»

Γιατί να κολλάμε στην ένταση των αρνητικών γεγονότων ή σχολίων. Γιατί να ευχαριστιόμαστε γυρίζοντας τη μνήμη μας ξανά και ξανά σε όσα μας πίκραναν, μας στενοχώρησαν, μας δυσαρέστησαν;

Είναι σαν να αναπαράγουμε με τη φαντασία μας το ίδιο το γεγονός ή το σχόλιο που, όμως, έγινε και πέρασε. Ανήκει στο παρελθόν. Εμείς, όμως, εκεί. Απολαμβάνουμε να το ξαναζούμε στο τώρα, στριφογυρίζοντάς το στο μυαλό μας και δίνοντάς του την αξία του τώρα.

Δεν νιώθουμε κάτι ευχάριστο με τέτοιες αναμνήσεις. Ούτε κερδίσουμε κάτι με το να γυρίζουμε το μυαλό μας ξανά και ξανά σε κάτι που σίγουρα θα μας φέρει στενοχώρια, θυμό, ένταση, ανασφάλεια.

Στην πραγματικότητα, σέρνουμε μαζί μας το γεγονός, μέσα μας, πολύ μετά αφού τελείωσε. Θα μπορούσαμε να περάσουμε σε επόμενο γεγονός, σε πιο ευχάριστες αναμνήσεις από σχόλια. Ακόμα καλύτερα, θα μπορούσαμε να περάσουμε σε λύσεις, αν το γεγονός παίρνει παρέμβαση. Να σκεφτούμε τι να κάνουμε για να το ανατρέψουμε, ας πούμε, όχι να αναπαράγουμε το πρόβλημα που μας δυσαρέστησε.

Αν ήμουν σήμερα 14 ετών, θα ήθελα κάποιος να μου πει: «Μην γυρνάς το μυαλό σου σε δυσάρεστα γεγονότα που έγιναν και τελείωσαν. Το ίδιο και με σχόλια που σε πλήγωσαν.

Προχώρα μπροστά, στην επόμενη φάση της ημέρας σου. Δίνοντας αξία σε σχόλια, παρατείνεις τη ζωή τους με τη φαντασία σου. Καλύτερα είναι να σκέφτεσαι κάτι που θα σου δώσει δύναμη παρά αδυναμία.

Σκέψου πόσο ωραία θα είναι να μιλήσεις με το σύντροφό σου. Πόση εκτίμηση έχουν για σένα άλλοι πελάτες. Πόσα ενδιαφέρουσες δραστηριότητες θα ολοκληρώσεις σε λίγο μονομιάς, (χωρίς την επανάληψη του τυχαίου περιστατικού της ουράς). Πόσα ωραία συμβαίνουν στη ζωή αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Επιστήμονες που ερευνούν καινούργια φάρμακα για τη σωτηρία των ανθρώπων, επιχειρηματικές συμφωνίες που κλείνονται και δίνουν ευκαιρίες για ανάπτυξη, τεχνολογικές εξελίξεις που προχωρούν με μικρά βήματα κάθε μέρα. Ας είσαι μέσα σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, που, όλο κάτι κάνουν για να πάνε μπροστά.

Μπορεί η ένταση από τα αρνητικά γεγονότα ή σχόλια να είναι μεγαλύτερη και να έχεις συνηθίσει στην ένταση, όμως η ψυχική ειρήνη και ισορροπία σε βοηθάει να σκεφτείς καθαρότερα και το σώμα σου δεν υποφέρει. Ούτε σωματικά, ούτε ψυχικά.

Οπότε σταμάτα να γυρίζεις το μυαλό σου σε όσα δυσάρεστα σου έτυχαν γιατί παρατείνεις έτσι το βασανιστήριο να νιώθεις τα συναισθήματα που απορρέουν από τα δυσάρεστα.

Προχώρα παρακάτω και αν χρειάζεται να κάνεις κάτι, για να αλλάξεις το σχόλιο, κάντο. Μόνο, που, είναι καλύτερα να συγκεντρωθείς στα μέτρα που θα πάρεις για να ανατρέψεις το σχόλια παρά στην αφετηρία που σε έκανε να περάσεις σε δράση.

Κάνε μια κουβέντα με το φίλο που σε πλήγωσε, ρώτα τον προϊστάμενό σου πώς μπορείς να γίνεις καλύτερος για να σε εκτιμήσει καλύτερα το πελάτης, σκέψου ποια μέρα θα ξαναπάς σε τράπεζα ή σε ποιο υποκατάστημα, για να είναι η κατάσταση πιο υποφερτή.


Ανάπτυξη του άρθρου που είχε δημοσιευθεί συνοπτικά στις 14/01/2012

Φωτό από: www.freedigitalphotos.net


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΛΚΥΟΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ)

ΜΟΝΑΞΙΑ

ΝΟΣΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΚΙΝΣΟΝ